ZZP / MKB

Zakelijke Diensten voor MKB en ZZP

Het onderhouden van je financiële administratie is een ruim begrip. Wat houdt dit eigenlijk in?

 Meestal dient na elk kwartaal de btw aangifte gedaan te worden. Je levert hiervoor al je inkoop-, verkoop-, bank- en kasstukken aan. Na ontvangst van alle stukken gaan onze Basic-Finance specialisten hiermee aan de slag. Zij zoeken je administratie uit, sorteren en bergen deze op. Hierna zullen ze alle stukken digitaal verwerken. Wanneer dit is uitgevoerd, volgt een controle om daarna de btw aangifte te verzorgen.

Natuurlijk ontvang je van ons de uitkomst van deze btw aangifte. Dit vindt meestal in een kwartaalaangifte plaats in januari, april, juli en oktober. Indien je maandelijks een aangifte moet doen, dan gebeurt dit elke opvolgende maand.

Voor de afsluiting van het boekjaar maken we een jaarrekening die onder andere een balans en een winst- en verliesrekening bevat. Wanneer deze is opgemaakt, wordt door ons je aangifte inkomstenbelasting verzorgd. Natuurlijk nemen we de jaarrekening én inkomstenbelasting met je door om je wegwijs te maken in het overzicht.

Heb je een besloten vennootschap (BV) als rechtsvorm, dan moeten er nog andere zaken uitgevoerd worden.

Bij een BV ben je in dienst van je eigen bedrijf, dan heb je een salarisadministratie.

Over eventueel behaalde winst moet je vennootschapsbelasting (VPB) betalen. Dit is een speciale aangifte die we natuurlijk voor je verzorgen. Verder heeft een BV een publicatieplicht. Hiermee moet je een beknopte versie van je jaarcijfers opmaken en deponeren bij de Kamer van Koophandel (KvK). Natuurlijk is dit een onderdeel in ons traject.